8.4.13

GOMETS AL NAS!


Uff! Aquests dies de pràctiques són un no parar! Però estic aprenent molt que és lo important.

Avui he canviat una mica del descans per portar-vos una activitat perquè els infants identifiquin les diferents parts del cos, relacionant-se amb els seus companys i passant una bona estona.

Objectius
  • Controlar la coordinació global i segmentaria amb inhibició voluntària d’alguna part del cos.
  • Interpretar i realitzar les diferents consignes donades per l’educador/a.
  • Identificar les diferents parts del cos.
  • Interpretar ordres senzilles que comportin dues accions o consignes consecutives.
  • Utilitzar el llenguatge corporal com a mitjà d’expressió i comunicació.
  • Relaxar-se a través de les indicacions donades per l’educador/a.
  • Gaudir de l’activitat.


Material
  • Gomets
  • Aula


Desenvolupament
Començarem fent “el joc dels paquets” per tal de poder formar parelles a l’atzar, sense presència de favoritismes entre el grup classe i per tal de fomentar la relació entre companys. Consistirà a desplaçar-se per l’espai i ajuntar-se per paquets, seguint les indicacions de l’educador/a i després de seguir aquesta dinàmica a través de consignes amb diferents nombres que puguin reconèixer, com: paquets de dos, paquets de tres i paquets de quatre. Finalment quedaran per parelles i podrem començar l’activitat.

Es posaran cadascú davant de la seva parella i així formarem dues files, assignant a cadascuna un gomet d’un color diferent (vermell i verd). A continuació l’educador/a donarà diferents consignes alternativament,  de manera que cada grup haurà de realitzar la consigna corresponent. 

Començarem per indicacions més senzilles, en les quals només hauran d’enganxar un gomet a la part del cos corresponent del company del davant. Com per exemple “el grup vermell ha d’enganxar un gomet al nas del grup verd”. 

Més tard, les indicacions seran una mica més complexes de manera que comportin dues accions consecutives. Com per exemple, “el grup verd, amb la mà a la panxa ha d’enganxar un gomet a la galta del grup vermell”.

Avaluació
Avaluarem mitjançant una graella com la següent i farem observacions durant el transcurs de l’activitat.

4 comentaris:

  1. T'ha funcionat aquesta activitat amb infants tan petits?
    Bé, imagino que vosaltres els heu ajudat una miqueta, oi? ;)
    Petonets
    Carme

    ResponElimina
  2. M'he descuidat de posar el nombre d'educadors i d'infants!
    Funciona si és un grup reduït d'infants (uns 6) i molt millor si és amb més d'un educador.

    L'edat que proposo a les activitats és sempre orientativa, cada mestre ha de saber quin ritme tenen els seus infants i quines activitats poden fer :)

    Gràcies pel comentari Carme
    Petonets

    ResponElimina
  3. Hola!
    Acabo de descobrir el teu bloc i m'encanta!!! Les teves entrades estan molt ben organitzades amb molta informació i ben detallada, enhorabona per la bona feina.
    Una abraçada
    Anna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me'n alegro molt de que t'agradi Anna!

      Espero que et serveixi!

      Petonets!

      Elimina