1.5.13

JUGUEM A SER PIRATES

http://www.risianimaciones.com/el-pirata-llaig/
Als infants els hi encanta imaginar que són altres persones i si aquestes persones són uns pirates... molt millor!

Avui us proposo un  joc lliure i simbòlic en què nosaltres proporcionarem als nens i a les nenes diferents materials i objectes, tot ambientat com un vaixell pirata per a jugar i expressar-se lliurement!          
  
Objectius
  • Controlar l’ajust postural en la manipulació de materials i objectes.
  • Utilitzar el llenguatge corporal com a mitjà d’expressió i comunicació.
  • Planificar la pròpia acció seguint un fil conductor en el joc simbòlic.
  • Reproduir, mitjançant la imaginació, escenes de ficció.
  • Adquirir iniciativa en l’activitat i fer-ne partícips les altres persones.
  • Gaudir de l’activitat.
 Material
  • Banc suec
  • Espatlleres
  • Matalassos
  • Rotllos de paper de cuina
  • Espases de goma espuma
  • Caixes de cartó
  • Cordes
  • Pegats per tapar un ull.
  • Cercles grans i petits
  • Conus
  • Pilotes
  • Trampolí

Desenvolupament
L’activitat es durà a terme a l’aula de psicomotricitat, que estarà preparada prèviament abans de començar.
Per començar farem una rotllana amb tots els infants, on explicarem la proposta de joc que els hi hem preparat, els materials dels quals disposen i la història que és un vaixell pirata.

Aquesta activitat serà coordinada per dos educadors/es (per un grup d'uns 18 infants), es podran donar unes consignes per orientar i donar idees als infants. Però l’objectiu que volem aconseguir és que els infants experimentin per si sols, desenvolupin i treballin la creativitat, la imaginació i el joc cooperatiu.

Un cop finalitzada aquesta part, que durarà aproximadament 20 minuts (depenent de la motivació dels infants), posarem uns matalassos a terra perquè els infants es puguin estirar i relaxar, llavors en aquest moment farem la posada en comú.

Els educadors/es començaran a recordar tot el que hem fet durant la sessió i aniran preguntant als nens i nenes que és el que més els hi ha agradat i si canviarien alguna cosa o si voldrien repetir.

Avaluació
Avaluarem mitjançant una graella com la següent i farem observacions durant el transcurs de l’activitat.


Experiència personal
Als infants els hi encanta que l’adult interaccioni amb ells i, per tant, hem d’evitar que aquesta participació cohibeixi la imaginació o la creativitat dels nens.
Si ho fem bé, els infants gaudiran d’una bona estona i segur que volen repetir.

A L’ABORDATGE!

1 comentari:

  1. Hola guapa !!!
    Si passes pel meu bloc t'hi espera un regalet !!!
    Espero que t'agradi guapetona !!!!
    Petons !!!!!!

    ResponElimina